Mari kita Berkawan

January 23, 2018

Matinya seorang hamba..

Dulu mak pernah cakap, "Kalau mak dan ayah dah tiada nanti, selepas kebumikan, jangan balik lagi.. Tunggulah 10 - 15 minit kerana ketika itu, malaikat akan datang.. Jika masih ada anaknya di atas kubur, malaikat akan tanya kepada arwah dengan nada yang rendah"

Nabi kata, apabila kita dimasukkan ke dalam kubur, badan kita bersandar dengan batu, tanah dan kain kapan.. Akhirnya dihadapkan ke arah kiblat.. Dibuka muka kita, pipi kita akan kena tanah.. Duduk dalam kubur menghadap kiblat..

Suami, isteri, anak-anak menangis.. Lepas tu, diambil papan lalu ditutup.. Tanah pun diturunkan secara perlahan-lahan.. Bila dah sampai separuh kubur, tukang kubur pun naik melompat ke atas.. Bila melompat naik ke atas, tutup..! Dipijak-pijaknya kubur..

Nabi kata, bila berpaling sahaja muka orang yang menghantar kita ke belakang kubur, kita mendengar bunyi derapan tapak kasut mereka pulang.. Derapan kasut-kasut mereka kita boleh dengar.. Maka, pada masa itulah, roh kita akan duduk.. Duduknya roh dan kaki melunjur.. Badan tegak..

Maka, pada masa itulah, kita akan memanggil orang-orang yang menghantar kita ke kubur.. Kalau isteri yang hantar, kita akan memanggil isteri kita..

"Pah, jangan tinggalkan Abang.. Pah kata nak sehidup semati"

Pah tak dengar.. Pah bawa cerek dengan daun pandan balik sambil lap air mata.. Sayang macam mana pun isterinya, dia akan balik.. Suami dia panggil, "Pah, jangan balik, Pah.. Tunggu Abang, Pah" .. Dia tak kisah.. Dia balik..

Lepas tu, kita akan nampak anak-anak kita balik.. Kita panggil anak-anak, tapi tak dengar.. Selepas mereka semua beredar, datanglah dua malaikat.. Yang hitam kedua-duanya.. Yang biru kedua-duanya.. Dan kita dengar derapan kaki malaikat lebih kuat daripada derapan kaki-kaki orang yang balik tadi.. Siap dengar bunyi rantai yang dibawa lagi.. Lagi menggerunkan..

Yang tak pernah senyum dan ketawa, malaikat masuk terus menghadap dan memanggil kita, "Hai manusia" .. Malaikat tak kata dah, "Hai ustaz, hai ustazah" .. Malaikat tak sebut dah.. Malaikat pun tak kenal kita.. Malaikat tak panggil hajjah, haji tapi panggil, "Hai manusia"

"Hai manusia, apa pendapat kamu tentang Muhammad bin Abdullah..?".. Itulah soalan dia.. Maka, kita akan menjawab, "Dia itu adalah hamba Allah, dia adalah pesuruh Allah.. Aku bersaksi tiada Tuhan melainkan Allah dan Muhammad itu pesuruh Allah" .. Kalau itulah jawapan kita, selamatlah kita.. Dia tak tanya lagi, "Ma Robbuka..? Ma Nabiyyuka..?"

Kalau lulus soalan ni, maka lepaslah soalan-soalan yang lain.. Maka, malaikat tadi dengar apa yang kita jawab.. Malaikat kata, "Kami tahu dah kamu akan jawab seperti itu.. Saja kami tanya untuk pastikan bahawa kamu orang yang baik" .. Maka, kata malaikat kepada kita, "Tidurlah kamu di dalam kubur ini seperti tidurnya pengantin"

Maka ahli kubur tadi berkata, "Pulangkan aku balik ke dunia.. Aku mahu balik pada keluargaku.. Aku mahu beritahu keadaan aku di kubur.. Tolong hantarkan aku balik..!", rayu si mati pada malaikat..

Rupanya, orang mati ni nak balik ke dunia bukan nak makan nasi briyani gam, bukan nak tengok TV.. Bukan..! Dia balik sebab nak beritahu pada anak-anak supaya solat..

"Wahai anak-anakku dan isteriku, solatlah.. Wahai suamiku, solatlah"

Tapi malaikat kata, "Tak boleh balik.. Kamu sekarang berada di alam barzakh.. Kamu tak boleh campur dengan alam dunia"

Nabi SAW kata, kalau kamu orang yang baik, kata Nabi SAW, akan diluaskan kubur 70 hasta, dilebarkan 70 hasta dan dicerahkan kubur kamu.. Tetapi, walaupun mayat tak boleh beritahu kita, Nabi dah khabarkan pada kita.. Itulah untungnya kita menjadi umat Nabi Muhammad SAW..

Madu di tangan kanan, racun di tangan kiri.. Pilihlah mana yang kita mahu.. Sesungguhnya bekalan yang paling baik adalah taqwa.. Jagalah solat kita..

ALLAHU AKBAR …

January 11, 2017

0192111396 Penawar Jantung Tersumbat

📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌

TASLY KAPSUL DANSHEN PLUS

Assalamualaikum..

Tasly kapsul danshen plus (dp) adalah produk herba 100% , tiada kandungan bahan kimia atau dadah. Mempunyai kelulusan halal jakim termasuk kapsul yg dibuat dari sayuran.
NO KKM : MAL05051150TC


📍FUNGSI :✅✅✅✅✅
~Membersih saluran darah
~Mencairkan darah
~Membantu pemulihan saluran darah
~Melancarkan oksigen
~Menguatkan organ yg lemah seperti jantung,paru2, b.pnggang , otak ,hati

📌SIAPA YG PERLU ?✅✅✅✅✅
Pesakit berkaitan masalah saluran darah seperti pesakit kencing manis, darah tinggi, saluran jantung tersumbat, lemah jantung, masalah kolesterol di saluran darah , lenguh2 ,kebas2 dan seumpamanya.


📌SAYA TIADA PENYAKIT SEPERTI DI ATAS,BOLEH SAYA AMBIL PRODUK INI?✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅
~ Orang sihat pon digalakkan ambil produk danshen plus dan anggap ia membuat flushing dalam saluran darah atau macam service berkala. Selepas 2-3 botol boleh berenti, selepas 3-6 bulan boleh ambil semula buat flushing.

~Kita digalakkan buat flushing kerana kita selalu mengambil makanan yg berlemak, minyak dan kolesterol tinggi. Jadi lama kelamaan saluran darah akan menjadi sempit/sumbat. Bila plak2 sudah tekumpul di saluran darah maka keluar simptom seperti tidak sedap badan, lenguh, kebas, cepat lesa , kurang tenaga, jadi malas kerana perjalanan darah tidak lancar.

📌CARA MAKAN PRODUK :
👉Mesti diambil pd waktu PERUT KOSONG
👉Perlu buka kapsul dan tuang isi kapsul ke bawah lidah dan KEMAM.
👉Selepas kemam tunggu tunggu hingga 40 minit baru boleh sarapan atau makan
👉sehari 2-4 kapsul bergantung kpd tahap kesihatan.

✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅
💰HARGA :
Sebotol RM175 - 30 kapsul
2 botol RM350
3 botol RM397.50((promo)
✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅

SENARAI PENGEDAR SELURUH MALAYSIA,BRUNEI DAN SINGAPURA 🌍https://goo.gl/pAjkcL

Untuk pelanggan sekitar Kuala Lumpur dan Selangor , kami boleh cod atau menghantar produk ke rumah atau pejabat .

📞PERTANYAAN LANJUT DAN MAKLUMBALAS BOLEH HUBUNGI:

📲0192111396 En Hamdan
📲0193032792 Pn Nurul
📲0183545794 EN HB
☎0390543034 Pejabat ⏰(10.30am -5.30pm)

🙏🏻KAMI SEDIA MEMBANTU ANDA UNTUK MEMBERI PENERANGAN PRODUK SERTA MAKLUMBALAS SECEPAT MUNGKIN.🙏🏻 Blog Rujukan produk : 🌍https://goo.gl/pAjkcL
🌍https://goo.gl/IJxN37 🌐FB pages Tasly
www.facebook.com/hbtasly 🌐PM PM FB PAGES www.facebook.com/messages/hb

HaNyA 30 JaM SuDaH PaNdAi MeMbAcA AL QURAN

Video bacaan Al Quran

fb

Total Pageviews

Ingatlah kata kata ku

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman
"...segala yang baik itu datang daripada Allah s.w.t, manakala kekurangan itu adalah kerana kelemahan diri ini sendiri... semoga kita sama-sama mendapat keberkatan dan keampunan daripada-Nya... Amin..."

Kata kata Ku

Aku faham bahawa dosa itu menghancurkan. Dosa menghancurkan harta, masa. aqal, hati, tenaga, keluarga dan segala-galanya. Hanya kerana sedikit keseronokan, manusia masih memilih untuk melakukan dosa walaupun kesan buruknya sangat besar sekali. Kenapa aku masih berdegil memilih dosa? Ntah berapa kali penyelesalan, kau masih melakukannya. Ya Allah, pimpinlah hambamu ini.
Aku tidak berdaya memimpin diriku ke jalan Mu tanpa pimpinanMu. Hanya kepadaMu, ku pohon doa.
"Sesungguhnya berjayalah orang yang setelah menerima peringatan itu berusaha membersihkan dirinya dengan taat dan amal soleh, Dan menyebut-nyebut dengan lidah dan hatinya akan Nama Tuhannya serta mengerjakan solat. Tetapi kebanyakan kamu utamakan kehidupan dunia, padahal kehidupan Akhirat lebih baik dan lebih kekal."- (Al-A`laa 14 - 17)

TRAFFIC

Get High Quality Traffic with LogiTRAFFIC

Assalammualaikum